ПОДЕЛИТЬСЯ
©Оксана Тисовська

Безкінечний, невпинний рух. Вир подій. Часом від швидкості голова йде обертом. У повсякденній метушні втрачаються деталі. Деталі, з яких і складається наше життя. Але якщо зупинити мить, можна побачити те, що вислизає.

Р-ГЭ-Тисовська-2Фотографії, зафіксовані миті, дозволяють роздивитися, розгледіти, запам’ятати. Якщо вони дійсно вийшли вдалими. Про те, що треба обов’язково знати-враховувати, беручи в руки камеру, ми поспілкувалися з Оксаною ТИСОВСЬКОЮ, яка щаслива фотографувати щасливих людей. Побачити це своїми очима й більше дізнатися про Оксану можна тут.

– Оксано, що, крім кнопки «увімкн/вимкн», потрібно знати людині, яка взяла до рук фотоапарат?

– Фотографія вже стала чимось настільки звиклим і обов’язковим для нас, що ми не уявляємо, що колись люди жили без неї. Але фотографія від фотографії відрізняється і сильно. І це навіть не про розподіл на так звану художню фотографію і так звану документальну (кожна з них може бути художньою і документальною одночасно), а більше – про нас самих, нашу здатність бачити красиве навколо, наше сприйняття, що саме є красивим, нашу спроможність відобразити це в фотографіях і наше бажання навчатись.

Р-ГЭ-Тисовська-3
©Оксана Тисовська

Фотографія – це, як правило, про нас, про спогади, про збережений момент чи настрій. Тому до фотографування варто відноситись осмислено і свідомо: навіщо я зараз роблю той чи інший знимок? що я хочу сказати-запам’ятати в ньому? Якщо ви фотографуєте когось іншого, обов’язково задайте собі питання, чи хотіли б побачити себе на такій фотографії чи в такий момент. І обов’язково запитайте людину, яку сфотографували і чиєю фотографією хочете поділитись в соцмережах, чи згодна вона на це.

– Якось почула таку думку: «Ось коли в мене буде крута камера, тоді мої світлини будуть шикарні». Чи справді варто починати вчитися фотографувати на висококласному апараті, може, краще спочатку потренуватися на «мильниці», наприклад?

Р-ГЭ-Тисовська-5
©Оксана Тисовська

– Про дорогу кльову камеру і взаємозв’язок з класними фотографіями – тут і так, і ні. З одного боку, зараз видно, що круті фотографії можна робити за допомогою камери смартфону і доказів тому море. Наприклад, багато серйозних і знаних журналів розміщують фото, зняті на камеру смартфону, на своїх обкладинках – це про щось говорить. Ну, і ви самі бачили чимало дуже цікавих і красивих інстаграм-еккаунтів, в яких розміщені фото з мобільного телефону. Чому я сказала, що тут і “так”, бо люди, які професійно займаються фотографією, чомусь не переходять на дешеві камери і лінзи, отже, щось в цьому також є.

Тому скажемо так: для того, щоб класно фотографувати, зовсім не обов’язково мати мега дороге обладнання, але якщо ви плануєте цим займатись професійно, то будьте готові до того, що з часом прийдеться інвестувати не лише час, але й чималу суму в обладнання.

– Назви, будь ласка, «болючі місця» фотографів-початківців, що можна легко обійти.

– Складне питання. Не варто купувати зразу купу обладнання – з часом виявиться, що більша частина того вам взагалі непотрібна. Не треба боятися робити помилки, але й варто уникати надмірної самовпевненості. Якщо ми будемо боятись помилитись, то ми так і не зробимо наступного кроку чи знимку. Кожен з чогось починав, вчився, наступав на граблі, отримував по лобі, аналізував причини, робив висновки, рухався далі, робив інші помилки. Це звичайний процес для будь-якого навчання.

–  «Мистецтво Фотошопу: там підріжу, там підкрашу. Неважливо що назнімав, у фотошопі все виправлю». Чи вірна така установка? Чи все підвладне Фотошопу?

Р-ГЭ-Тисовська-4
©Оксана Тисовська

– Одна з моїх «улюблених» фраз, які я чую від своїх моделей: «А ви це поправите в Фотошопі?» На щастя, зараз вже я таке чую дуже-дуже рідко, бо зараз до мене приходять «мої» люди, які довіряють мені та знають мій стиль і підхід.

Обробка фотографій також важлива частина процесу – через це фотограф передає саме своє бачення і стиль, але більша частина формування картинки відбувається під час зйомки. Фотограф має бачити світло, композицію і колористику кадру, відслідковувати наявність зайвих деталей і т.д.

– У будь-якої справи є свої «золоті правила». Оксано, що порадиш тим, хто не хоче згодом червоніти за свої фото?

– Аби не червоніти, раджу наступне:

Вивчіть теорію і правила. Потім ви їх будете порушувати, але будете робити це свідомо, знаючи для чого ви це робите і що отримаєте в результаті. Говорити, що не треба знати закономірності й правила фотографії, все рівно, що говорити, що для того, щоб бути письменником, не обов’язково знати граматику.

Постійно практикуйтеся і завжди носіть з собою камеру. Без постійної практики немає прогресу і розвитку.

Дивіться багато візуального контенту і аналізуйте його.

Читайте художню літературу – вона розвиває.

Не бійтеся спочатку копіювати – через це також ростуть і розвиваються.

Визначтеся, який напрямок фотографії вам найбільше цікавий, і вдосконалюйтесь саме в цьому напрямку.

Фотошоп поправить не все – намагайтесь вдосконалювати техніку зйомки.

Анрі Картьє-Бессон якось сказав, що ваші перші 10 000 фотографій будуть найгіршими. Не зупиняйтесь! 10 001 обов’язково буде кращою.

Розпитувала Ірина Матвієнко, Останівка 

P.S. Свої питання до Оксани Тисовської можна залишити у коментах.

В публікації використано фотографії Оксани Тисовської.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ