ПОДЕЛИТЬСЯ

Обличчя, емоції, експресія є унікальними для кожного, як відбитки пальців. Симетричні, асиметричні, криві, прямі, гарні чи не дуже – вони можуть говорити про характер, звички, заняття. Вони можуть мовчати, не проронивши ні слова, не видавши свого господаря-носія. Мовчання не позбавляє унікальності. Навіть найліпший покер фейс може бути унікальною різьбленою кришкою каструлі.

На моїй роботі я помітив людей (так, це теж мистецтво), і вони видались мені саме каструлями з кришками. І дивно, що жоден з «помічених» так і не зняв кришки повністю, навіть, коли вона вже не спроможна була стримувати все, що кипіло. У разі википання люди-каструлі ставали просто пустим посудом з прогорілим дном.

Якщо ви коли-небудь споглядали зсередини якусь стандартну компанію-кухню, то, напевно, виділяли деякі риси, достатньо характерні, щоб класифікувати ходячі каструльки з кришками.

Так кілька раз на добу ви приречені зустрічати найбільшу посудину, що принаймні старається відповідати моральним критеріям, встановленим головним кухарем. Кришка в неї однозначно унікальна – вся розмальована, наче автор устав зранку з правильної ноги та мав гарний настрій. Частина настрою, підозрюю, передалася розпису на кришці. Вона ніби героїчно тисне на потуги киплячої маси щирою посмішкою, майже як американці. Це може виявитись якийсь бос компанії чи просто ваш піарщик, що «торгує» лицем заради блага компанії.

Може зустрітися й інший тип, що має раціональний узор на кришці та випромінює просто крижану стійкість. Інколи буває, що люди  не розуміють всю красу холоду та морозу кришки, тому одразу сприймають морозець за образу чи відстороненість. Та варто лишень придивитись ближче, як раптом розумієш, що показна мерзлота цієї каструлі файно зберігає продукт. Це скоріш за все менеджер середньої руки, відсторонений з підлеглими, але знаний «своїми».

Ще є на кухні каструлі, що кольорами своїх кришок додають величного шарму всій «інституції», бо поєднують непоєднуване. На одній – суцільний цифровий ряд Фібоначі, розфарбований африканськими наскальними розписами; на іншій – прямі чіткі лінії, поєднані зі жвавими параболами гостинності, ще більш незрозумілої форми через суворі тони малюнка. Непідготованому оку таке поєднання може здатися аморфним і протиприроднім, та не поспішайте з висновками, адже, я впевнений, в цьому є своя вишуканість. Це вже бухгалтери, всякого роду адміністратори та асистенти, що воліють мати справу з цифрами, графіками та діаграмами, але ведуть подвійне життя, часто абсолютно протилежне тому, що бачимо в межах офісу.

В закутках комори при кухні стоять ще каструльки з привабливими візерунками та кольорами на кришках. До однієї з них треба лише доторкнутись, щоб почути милозвучні Гейделівські мелодії в сучасній обробці. Саме так розважається кухар.

Здається, саме мелодія відіграє першу скрипку у формуванні атмосфери кухні, проте без змістів, присмаків, кольорів інших така сильнодіюча суміш всього зі всім залишилася б лише поокремими какофоніями розрізнених узорів кришок. Ці схожі на нових працівників та прийнятих «по блату», що потрапили до фірми зовсім «випадково». Їх призначення в житті дещо інше, вони не переймаються за стабільність кон’юнктури, вони ніби є, та літають у своєму світі-бульбашці прямо на роботі.

А буває ще так, що під кришкою каструлі, навіть з найгарнішим різьбленим візерунком, все скисає, кришка ледь стримує цю масу. Така суміш виноситься з кухні самим кухарем, або за допомогою помічників. Ці, як ви здогадалися, вигорілі працівники вже змучилися й не бачать далі сенсу, тому найближчі до звільнення. Ніхто з них не шкодує, не розчаровується, бо знає, як би там не було, а незамінних немає.

Так, у будь-якому разі кухня буде функціонувати, а кухар буде готувати. Хоча каструлі з унікальними, як у вас, кришками – доволі рідкісне явище, бережіть що маєте і не дозволяйте собі киснути. Думаю, ліпше бути чимось наповненим, ніж спустілим з прогорілим дном, бо інакше «if you stand for nothing you will fall for anything»*.

Автор: Сергій Лебедєв, Останівка

*«Якщо ви ні за що не  стоятимете – впадете від будь-чого» (Малкольм Х).

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ